Da li razmišljate o pokretanju poslovanja? Ako da, već znamo koja će biti prva stanica – izabrati poslovno ime. Naći pravo ime za biznis je od krucijalnog značaja jer će ono biti osnov brendinga i ono po čemu će vas kasnije prepoznavati. Pogrešno ime može uticati na to da se vaša ciljna grupa sa njim ne poveže, a da ne govorimo o poslovnim i pravnim poteškoćama na koje možete naići. S druge strane, kvalitetno ime može da odgira veliku ulogu u prepoznatljivosti, uspehu i razvitku poslovanja.

Upravo zato što znamo koliko je važno izabrati dobro ime za poslovanje, odlučili smo da sa vama podelimo jedanaest saveta kako do pravog imena!

Pa da počnemo:

Zaobiđite imena koja se teško izgovaraju

Na prvom mestu razmišljajte o tome kako će vas potencijalni klijenti pronalaziti. Verujemo da ne želite da vaše potencijalni kupci imaju poteškoće da vas nađu na internetu. Zamislite sebe kako na Google-u tražite svoje poslovanje – da li je jednostavno? Da li se lako pamti? Gledajte da ime bude jasno i precizno kako ne biste stalno ispravljali korisnike.

Ako je razvoj cilj – mislite o imenu koje će to omogućiti

Nemojte sužavati sebi mogućnosti u startu! Koji cilj želite da ostvarite na duže staze? Gde će vaše poslovanje biti za 5, 10, 15 godina? Evo jednog primera – zamislite da je Džef Bezos dao ime svom poslovanju „Online Knjige“ umesto „Amazon“ – da li bi dobio isti efekat? Zato gledajte da izbegnete lokalizaciju u imenu, primer: ime gradova, država ili konkretnog proizvoda. Mislite o budućnosti!

Sprovedite online istraživanje

Kada se odlučite za ime sa kojim ste zadovoljni i za koje smatrate da najbolje predstavlja ono čime se bavite i vrednosti koje želite da predstavite, proverite online da to ime nije već zauzeto. Iznenadili biste se koliko puta se dogodi da je izabrano ime već iskorišćeno.

Proverite dostupnost domena

Ok, ovo je sada posebno bitno! Domen je vaše ime na netu i ono će biti od velikog značaja za sve dalje marketinške korake. Razmislite o tome odakle želite da krenete? Koja tržišta želite da osvajate?
Za početak, bilo bi dobro da zakupite lokalni domen i uz njega .com ako dolazi do širenja, a i kako biste domen zaštitili (kako od konkurencije, tako i od nekoga ko se možda doseti istog imena).

Dostupnost domena možete proveriti na različitim online sjtovima, kao što je recimo GoDaddy. Druga, bolja, opcija je da izaberete hosting provajdera i da odmah preko istog uzmete i domen. Većina provajdera omogućuje da proverite dostupnost domena kod njiha na sajtu tako da ćete uštedeti vreme za pretragu i istovremeno ćete moći sebi da obezbedite hosting i domen.

A kad smo već kod digitala – proverite dostupnost imena i na društvenim mrežama! Nekako za vas treba da se čuje.

Izaberite ime koje nosi u sebi neko značenje

Verujemo da želite da vas ime adekvatno predstavi, kako vas tako i vaše poslovanja. Zato razmislite o imenima koje će isticati pozitivne strane vašeg poslovanja. Mislite i o tome daime bude lako prepoznatljivo i/ili da direktno opsiju ono što nudite.

Kao primer dobrog imena možete uzeti Kupujem Prodajem koje jasno komunicira šta sajt nudi ili  We Share – jer mi delimo prostor sa vama, kao što i vi delite prostor sa drugim poslovanjima.

Proverite ime u Agenciji za privredne registre

Proverite  u državnom registru da li postoje slična imena u industriji kako ne biste stvorili konfuziju kod krajnjih korisnika. Sigurni smo da želite da izbegnete da vas klijenti mešaju sa konkurencijom.

Jednostavan način je da izvršite pretragu registrovanih poslovanja U APR-u.

Ime treba da se lako pamti

Da li je ime zvučno? Da li se lako pamti? Da li privlači pažnju? Sve su to stvari o kojima treba razmisliti pre nego se donese krajnja odluka. Razmislite o tome da li bi vaši zaposleni sa ponosom rekli gde rade kada izgovore ime vašeg biznisa ili bi ih bilo sramota? To može biti jasan pokazatelj da li ste na pravm putu.

Pitajte za mišljenje

Napravite spisak od desetak kolega i prijatelja kojima biste predstavili predlog imena i pitajte ih da li im se dopada. Razmotrite nekoliko ideja, razmenite mišljenja, pitajte za savet i sugestije. Zamolite i vaše prijatelje da pitaju osobe od poverenja kako im se ime čini.

Na taj način ćete esmanjiti mogućnost za grešku i otvoriti mogućnost za nove ideje koje do sada niste imali.

Izgovorite ime naglas

Na pipairu će vam ime možda zvučati dolično ali će biti rogobatno kada se izgovori. Zato izgovorite potencijalno ime naglas i vidite kako zvuči.

Potražite pomoć stručnjaka

Često drugi ljudi, pogotovo stručnjaci, mogu biti objektivniji! Upravo zato savetujemo da svoju ideju podelite sa brending ili marketing ekspertom koji vam može pomoći da izaberete ime koje će rezonovati sa ponudom, ciljevima i idejom brenda al ii sa publikom koju želite da privučete.

Ne morate sve sami, verujemo da svakako imati pune ruke posla.

Budite ponosni na svoj izbor

Vi ste nosioc brenda, poslovanja i njegovog uspeha! Upravo zato je jako bitno da, koje god ime da izbaerete, ono bude na prvom mesto nešto čime ćete vi biti zadovoljni i na šta ćete vi biti posnoni.

Ponekad je to i više nego dovoljno da vas dodatno motiviše da se userite i fokusirate na ciljeve. Zato, pored svih drugih saveta, poslušajte sebe.

Kada izaberete ime i vaše poslovanje bude spremno da počne sa radom, dignite ga na još viši nivo i zagarantujte sebi mogućnost za brz i efikasan napred! To možete učiniti tako što ćete obezbediti kvalitetan poslovni prostor, a tu mi možemo mnogo da vam pomognemo.

Za više informacija i obilazak prostora, konaktirajte nas ovde.

Srećno i vidimo se!