Kako biti produktivniji tokom dana?

Kako biti produktivniji tokom dana?

Svi dolazimo u situacije kada osećamo da ne stižemo da obavimo sve dnevne obaveze i zadatke, da kvalitet rada opada, a za posledicu osećamo pritisak, dok nam nivo stresa raste. Pogotovo ako se u obzir uzme da u toku pandemije većina radi od kuće – gde razdvajanje ličnih i profesionalnih obaveza može predstavljati problem.

Zastani na sekund, udahni duboko i izbroji do pet – za sve postoji rešenje. Tu smo da podržavamo jedni druge, zato ćemo ti u narednim redovima dati nekoliko korinish predloga kako da unaprediš svoju dnevnu rutinu koja će za rezultat imati uvećanu produktivnost, samim tim doneće osećaj zadovoljstva i sreće.

Produktivnost je posledica organizacije. Dakle, da bi postigli produktivnost neophodno je da se dobro organizujemo.
Zato ćemo sada zajedno proći kroz sedam praktičnih kotaka koje možeš upotrebiti kako bi tvoj dan bio produktivniji.

7 koraka do bolje organizacije:

1. Rutina:

Kako bismo izbegli „prazan hod“, opadanje pažnje i zaboravljanje, neophodno je da u danu imamo rutinu.
Raspodeli kada šta radiš u toku dana – napravi plan aktivnosti i drži ih se. Recimo: od 8h do 9h ujutru pijem kafu, radim jutarnju jogu, doručkujem; od 9h do 11h radim izveštaje, čitam mejlove i tako dalje. Na ovaj način usmerićeš pažnju na završavanje jasno definisanih zadataka u određenom vremenskom okviru, a smanjićeš šansu da listaš Instagram u vreme kada treba da radiš. Zato što ćeš napraviti i prostor za Instagram u toku dana.
Ovo se odnosi i na pauze. Odredi tačno kada su ti pauze i koliko traju, ako treba navij alarm – kada treba da ideš na pauzu i kada da se vratiš sa nje.
Obrati pažnju da ti pauze traju tačno koliko je si odredio – ovo će ti olakšati završavanje zadataka.

2. Tačna raspodela vremena

Šta ovo znači? Odredi vreme za pojedinačne zadatke ili grupu indetičnih zadataka.
Ovaj pristup se predlaže za sastanke, odgovaranje na mejlove i administrativne aktivnosti.
Na ovaj način možeš tačno da znaš kada ćeš zakazati sastanke, koliko ti vremena treba za njih i na osnovu toga uskladiš ostale aktivnosti. Pored toga, omogućuje ti da budeš fokusiran na sastanku, kao i tokom celog radnog dana – bez odlaganja obaveza i griže savesti što nešto nije urađeno.

3. Planiraj ceo dan

Preuzmi kontrolu nad vremenom tako što ćeš svaki dan da isplaniraš – od početka do kraja. Stvari koje stavimo na papir, podsetnik u telefonu ili planer, imaju mnogo veće šanse da budu realizovane.
Zato, ispalniraj sve pa i slobodno vreme i kako ćeš njega korisititi jer odlazak na trening, kafa sa prijateljima, gledanje omiljene serije – sve to doprinosu tvom zadovoljstvu.
Ovo zvuči striktno i naporno, međutim nakon nekog vremena uvidećeš da obavljaš više stvari u toku dana. Više stvari koje zapravo voliš i u kojima uživaš.

4. Multitasking

Svi govore o tome da ga treba izbegavati, međutim nekda je vrlo koristan. Ako znaš kako da ga uskladiš i prilagodiš sebi. U prevodu, ako znaš kako da ga iskoristiš tako da radi za tebe.
Zapravo raditi dve stvari paralelno može dovesti do toga da obaviš više stvari u toku dana, posebno ako govorimo o slobodnom vremenu.
Zamisli da želiš da sa voljenom osobom želiš da provedeš vreme, a treba da ideš u kupovinu – zajednički odlazak do prodavnice je pravo rešenje. Na taj način ćete em provesti više vremena zajedno em ćeš tu obavezu zapravo ispuniti.

5. Planiraj dane unapred

Planiranje obaveza i zadataka nekoliko dana unapred daje osećaj ispunjenosti i omogućuje ti da se fokusiraš na ono što radiš danas. Znaš da si odvojio vreme i da to dolazi na red, zašto se opterećivati time sada kada imaš druge stvari koje te čekaju?

6. Spavanje

Da bi sve ovo bilo moguće, nepohodno je da budeš odmoran. Odrasloj osobi je potrebo između 7 i 9 sati sna kako bi bila operativna i odmorna. Manjak sna uzrokuje umor, dekoncetrisanost, stres i manju produktivnost.
Ubaci u svoj plan vreme za spavanje da bi sve ostalo moglo da funkcioniše.

7. Upravljanje vremenom i stres management

Organizovanost će kao rezultat imati povećanje produktivnosti. To znači da ćeš u jednom trenutku shvatiti da obavljaš mnogo više zadataka i da imaš više prostora za sebe, ljude koje voliš i aktivnosti koje te ispunjuju. Samim tim nivo stresa će opasti jer uz dobro upravljanje vremenom shvatićeš da uvek sve može da se postigne i da je nervoza i stres oko toga samo opterećenje koje se javlja osled toga što pokušavamo da patimo obaveze i ad hoc završavamo zadatke kako se pojavljuju.

WeShare tim je primenio sve gore navedeno tako da ti iz iskustva pišemo!
Možeš da pitaš i naše drage korisnike – uvek stignemo da organizujemo sve u našim poslovnim prostorima, da popijemo kafu sa coworkerima ili odemo zajedno na ručak. I to u toku radnog vremena. Sve je u organizaciji!
Evo još jednog predloga za kraj – ako ti treba prostor za rad koji će biti samo tvoj i obezbediti ti da razdvojiš životni i radni prostor, a da je ujedno siguran i prati sve mere prevencije od COVID-19, pogledaj naše privatne kancelarije!

Ostanite sigurni i organizovani, zadovoljni i srećni!

About the author

Leave a Comment

Get in touch

We're here to help and answer any questions you might have. Let's work together to create game-changing experiences.

Our Location

Resavska 31
Belgrade

Call us on

+381 64 111 7935
+381 11 7359 127

Send your message

office@weshare.rs

en_USEnglish
sr_RSSerbian en_USEnglish