5 saveta kako održati i unaprediti poslovanje tokom krize

5 saveta kako održati i unaprediti poslovanje tokom krize

Svi smo svesni uticaja koji 2020. godina ima na nas, naša poslovanja i svet u kome živimo. Svaka kriza sa sobom donosi dozu straha, nesigurnosti i opterećenja koji utiču kako na naš poslovni tako i na privatni život, a posebno na odluke koje donosimo. Ako se osećaš zbunjeno, želimo da znaš da je to normalno i da u tome svakako nisi sam.

Prilagođavanje situaciji, promena navika i potreba dovoljno su teške same po sebi. Ako se na to doda činjenica da vodiš poslovanje, jasno je da pritisak raste.

Međutim, nije sve tako crno kao što izgleda. Promene su teške al u sebi nose potencijal, a mi ćemo ti u daljem tekstu izneti pet načina koje možeš da implementiraš u svoju poslovno strategiju kako bi izvukao maksimum od situacije u kojoj se nalaziš.

5 načina da unaprediš poslovanje

Na prvom mestu, drži fokus na onome što je zapravo bitno. Ovo je pravi trenutak da sagledaš gde su do sada odlazili vreme i energija, da vidiš šta može da se unapredi, a šta je nepotrebno. Ulaži u ono što direktno povećava produktivnost jer to je u ovom trenutku tvoj najveći potencijal.

1. Digitalizacija
Ako do sada niste prešli na digitalne platforme, krajnje je vreme.
Sve što je moguće treba da bude digitalizovano – na prvom mestu jer je dostupno i nezavisno od fizičkih mera koje mogu uticati na rad. Pored toga, jefitnije je za održavanje.
Ako imaš prodavnicu, otvori online shop. Razmisli na koje sve načine tvoje poslovanje može da pređe u digitalnu formu i kreni polako sa osvajanjem novog tržišta!
Ako ti treba da svoje poslovanje prebaciš sa fizičke adrese na digitalnu, i tako smanjiš troškove plaćanje najma i računa, virtuelna kancelarija je pravi izbor za tebe. Pored uštede novca, mi smo tu da te obavestimo o svoj pristigloj pošti, obavezama i na taj način ti uštedimo energiju i vreme!

2. Evaluacija
Šta je urađeno do sada? Koji su to proizvodi/usluge koji donose profit? Šta predstavlja nepotrebni trošak? U šta ulažeš i kakve rezultate to daje?
Iskoristi priliku da sve staviš „na papir“. Vidi koji to proizvodi/usluge sada donose nove klijente i profit, a koji jednostavno više nisu profitabilni. U šta možeš da uložiš da bude u skladu sa situacijom i odgovori na trenutne potrebe tržišta. Kada sagledaš stvari kakve jesu i markiraš u kom pravcu želiš da se razvijaš dalje, preuzmi neophodne korake za realizaciju! Ovo je pravi trenutak da se ti i tvoje poslovanje razvijate u istom pravcu!

3. Poveži se sa klijentima
U vremenu krize najbitnije je održavati postojeće klijente. Stupi u kontakt sa njima, održavaj blizak odnos pun poverenja. Nađi načine da stalno im budeš „pri ruci“ – recimo, preko društvenih mreža. Pitaj ih šta im treba, šta bi voleli da vide, kako možeš da unaprediš ponudu da njima bude primamljivija i korisnija. Unapredi loyalty programe. Budi dostupan.
Manje ulaganja je potrebno za animaciju postojećih klijenata, koji tvoj brend već biraju i konzumiraju, nego za akviziciju novih klijenata. Uzmi to u obzir kada budeš pravio prodajnu strategiju!

4. Saradnja
Uvezivanje sa drugim brendovima i poslovanjima može biti više nego korisno sada. Možda niste iz iste branše, ne nudite isti proizvod ali imate istu misiju, ideju i ciljnu grupu! Kroz uvezivanje poslovanja dolazi do razmene klijenata, do unapređenja ponude i do stvaranja jake osnove koju kasnije nadograđuješ.
Primer ti mogu biti GoPro i RedBull: kompanije koje nude potpuno drugačiji proizvod ali ih povezuje ideja da podržavaju ekstremene sportove i život bez straha. Zajedno su izveli niz projekata i pokazali da je moguće raditi timski i profitirati.
U WeShare prostorima imaćeš priliku da upoznaš ljude iz različitih branši koji mogu biti ključni za razvoj tvog poslovanja ili ideje. Jer najbolje je kada rastemo zajedno!

5. Eksperimentiši
Već smo spominjali evaluaciju i odvajanje vremena za analizu. Uz to dobro dođe da se prisetiš svih projekata koje si želeo da pokreneš, a za njih jednostavno nije bilo prostora ni vremena. Sada je pravi trenutak da još jednom prođeš kroz ideje i vidiš u šta možeš da se uložiš. Možda pokretanje bloga ili podcast-a? Ovo je sjajan način da se povežeš sa klijentima i da osvežiš svoj marketing nastup uz minimalno ulaganje.
Sve ono što je stajalo „sa strane“ sada može da izađe u prvi plan.

Zaključak:
Nikada nije pravo vreme za krizu niti ćeš ikada biti 100% spreman za turbulentne periode poput ovih. S druge strane, promene su deo života, a prilagođavanje istim je ključ uspešnog poslovanja. Preokreni stvari u svoju korist i kada ovo prođe budi ponosan što si nastavio dalje i uspeo da „voziš talas“!
Srećno!

About the author

Ostavite komentar

Kontakt

Imate pitanje? Mi imamo odgovor. Saznajte sve informacije o rezervaciji prostora, članstvu, zakazivanju tura, našim prostorima i brojnim pogodnostima.

Naša Lokacija

Resavska 31
Beograd

Pozovite nas

+381 64 111 7935
+381 11 7359 127

Pošaljite poruku

office@weshare.rs

sr_RSSerbian
en_USEnglish sr_RSSerbian