Mi u WeShare-u smo svesni da izbor adekvatnog poslovnog prostora nikada nije jednostavna niti laka odluka. Svesni smo da prilikom izbora kancelarijskog prostora treba uzeti mnogo faktora u obzir i upravo zato ulažemo napore da vam taj izbor učinimo jednostavnim i efikasnim. Na sreću, izbor adekvatnog poslovnog prostora postao je lakši – razlog za to je povećanje izbora na tržištu. Pored tradicionalnih poslovnih prostora koji su veliki i iznajmljuju se na duži vremenski period, na tržištu su se pojavili prostori koji nude opcije poput iznajmljivanja samo jedne radne jedinice (radnog mesta: sto i stolica) pa sve do potpuno opremljenih kancelarija u okviru zajedničkog poslovnog prostora. Ako se pogleda potreba tržišta, kao i kompletna situacija, jasno je da se sve više kompanija, pa i korporacija, odlučuje za fleksibilne kancelarijske prostore. Fleksibilni kancelarijski prostori nude mesto za rad/kancelarije koje možete iznajmiti na kraći vremenski period i nude opciju da se prilagođavaju potrebama tima – brzo i jednostavno se prelazi u veći/manji prostor u odnosu na to da li povećavate/smanjujete tim. Dva najčešća modela fleksibilnih kancelarijskih prostora su: coworking i opremljene kancelarije. Postavlja se pitanje: koja je razlika između coworking prostora i opremljenih kancelarijskih prostora i kako znati koji tip poslovnog prostora više odgovara potrebama vašem biznisa? Dalje u tekstu ćemo objasniti sličnosti i razlike između ovih prostora i pokušati da vam olkašamo izbor.

timski rad tim kancelarija

Tri osnovne razlike između coworking prostora i opremljenih kancelarijskih prostora

Radna jedinica u coworking prostoru i opremljena kancelarija

Coworking prostor najčešće imaju otvoren tip radnog prostora, koji olakšava komunikaciju i saradnju između korisnika, kao i deljenje zajedničkih prostorija. Coworking prostori često nude „lifestyle“ pristup prostoru, uključujući u ponudu razne opcije poput: stoni fudbal, bar, mesto za odmor i slično. U coworking prostoru možete iznajmiti sto za sebe ili više stolova za svoj tim. Ugovorne obaveze su kratkoročne tako da je jednostavno promeniti prostor ili uslove ugovora kako se vaš tim razvija.

Opremljeni kancelarijski prostori imaju drugačiji koncept – organizovani su u poslovne jedinice (privatne kancelarije) koje mogu iznajmljivati pojedinci ili timovi. Neki prostori nude i kombinaciju coworking prostora i opremljenih kancelarija, tako da čine izbor lakšim. Opremljeni kancelarijski prostori takođe imaju zajedničke prostorije za korisnike, kao što su: terasa, sale za konferencije i sastanke, kuhinja i toalet.

Dizajn kancelarijskog prostora

Coworking prostori obično nude opuštenu atmosferu. Kako smo već izneli, coworking prostori i jesu osmišljeni kao mesto gde je saradnja i komunikaicja olakšana kroz otvoren tip prostora. Sam dizajn se razlikuje od prostora do prostora ali ono što svakako možete da očekujete je da budu originalni, inovativni i da svaki prostor ima neku specifičnost koja je karakteristična za ciljnu grupu na koju je fokusiran.

Opremljeni kancelarijski prostori nude koroporativnu i profesionalnu atmosferu. Boje, nameštaj i detalji u prostoru biće svedeniji u odnosu na coworking prostore, a sama struktura prostora garantuje da ćete imati mir i fokus. Opremljene kancelarije više su orijentisane ka ciljnoj grupi kojoj je potrebna nezavisnost, tišina i mir tokom radnog dana.

„Kultura“ prostora

Korisnici coworking prostora najčešće su start up kompanije i frilenseri, tako da ovaj tip poslovnog prostora odiše preduzetničkim duhom. Ovaj tip poslovnog prostora ima osobu koja je zadužena da vodi računa o zajednici u prostoru, prima nove članove i upoznaje ih sa strukturom i ponudom prostora, održava prostor i podstiče saradnju među samim korisnicima. Coworking prostori, takođe, vrlo često organizuju različite događaje na nedeljnom ili mesečnom nivou: kao što su networking druženja uz piće. Pored toga, coworking prostori se razlikuju i ponuda može biti orijentisana prema određenoj industriji ili grani industrije što može biti od presudnog značaja prilikom izbora mesta za rad.

Opremljeni kancelarijski prostori u fokusu imaju preduzetnike i poslovanja čiji broj članova može varirati. Bilo da su to dva, tri člana tima sve do 20 i više članova. Često se događa da korporacije koriste usluge ovih poslovnih prostora kada se nađu u stuacijama poput: potrebe za projekat, preseljenje, outsourcing tima, otvaranje predstavništva. Za razliku od coworking prostora, opremljene kancelarije nemaju osobu koja vrši ulogu community menadžera, s obzirom da fokus i nije na samoj zajednici već na omogućavanju poslovanjima da se nezavisno povezuju i razvijaju.

WeShare prostori nude posebnu kombinaciju coworking-a i opremljenih kancelarija. Kod nas coworking dobija novu formu – možete iznajmiti mesto u okviru opremljene kancelarije gde ćete biti okruženi sa još maksimum 5 korisnika, čime garantujemo optimum između saradnje i potrebe za mirom, tišinom i fokusom. U ponudi imamo i kancelairje koje su dizajnirane da odgovaraju potrebama timova.

Otvorili smo i vrata novog prostora na Novom Beogradu, četvrti u nizu!

Za više informacija o aktuelnoj ponudi, kliknite ovde.

Ako imate bilo kakva pitanja ili nedoumice, možete nas kontaktirati, rado ćemo zakazati sastanak i pružiti vam maksimalnu podršku.