Završavamo još jednu poslovnu godinu za koju slobodno možemo da kažemo da je prošla brzo, skoro neprimetno. 2021. koliko god bila puna izazova i prilagođavavanja, prošla je mirnije i stablinije od godine pre nje – pogotovo u poslovnom svetu. Vreme je da rezimiramo učinjeno i da se soremimo za sve što dolazi i što nas čeka u 2022. We Share poslovni prostori pomno prate trendove i dešavanja u biznis svetu i donose vam predvinjađa koje možete koristiti kao smernicu u izradi plana i strategije za narednu godinu.

Pogledajte deset biznis trendova koji nas očekuju u 2022. i spremite se za nove poslovne uspehe.

 

Tim na sastanku u kancelariji We Share space Resavska 31

Usmeravanje na postojeće, lojalne klijente umesto na akviziciju novih

Privlačenje novih klijenata i kupaca je duži i skuplji proces od zadržavanja postojećih. Istraživenja sprovedena u domenu održavanja klijenata pokazuju da je pet puta skuplje doći do novog klijenta nego motivisati i zadržati postojećeg. U 2022. poslovanja treba da ulože u poboljšanje usluge i održavanje postojećih kupaca i njihovog zadovoljstva kako bi beležila rast i razvoj.

Manje je više

Marketing je sredstvo za pridobijanje i održavanje klijenata i kupaca, međutim ako se oglašavate na mnogo platformi postoji realna šansa da rezultati neće biti dobri. Previše opcija za oglašavanje dovodi do rasipanja novca i fokusa, a rezultat toga su razvodnjeni rezultati. Bilo da govorimo o digitalnim kanalima komunikacije ili o tradicionalnim medijima, razmislite šta stvarno doprinosi vašem poslovanju i gde treba uložiti kapital i energiju kako bi se maksimizirao uspeh. Dakle, kvalitet pre kvaniteta i jasno formirani ciljevi dovešće vas do cilja koji želite da ostvarite!

Rad od kuće postaje norma

Pandemija, koja traje već dve godine, rezultovala je u tome da poslovanja masovno prelaze na rad od kuće ili rad na daljinu. Situacija u kojoj smo se globalno našli, pokazala je da je moguće da zaposleni rade kvalitetno i ako se ne nalaze fizički u poslovnom prostoru. Godina koja dolazi biće obeležena hibridnim načinom rada (iz kancelarije ali i od kuće) – tako da zaposleni mogu sami da biraju i organizuju kako će raditi. Pored toga, primećen je rast u potražnji za zajedničkim prostorima. Ako tražite fleksibilni radni prostor za svoje zaposlene, koji pruža podršku hinridnom načinu rada – pogledajte više ovde.

Regrutacija i zadržavanje zaposlenih

Poslodavci se susreću sa novim izazovima koji se tiču pronalaženj, zaposlenja i zadržavanja radnika. Različitivi vidovi motivacije, poput bonusa za penziju/aktivnosti za zaposlene/fleksibilnog radnog vremena i mogućnosti rada od kuće, postaju normativ prilikom zapošljavanja. U 2022. je neophodno posvetiti pažnju kako kompanija prezentuje svoju kulturu, vrednosti i misiju zaposlenima – s obzirom na činjenicu da su se upravo ovi koncepti pokazali kao bitan faktor u donošenju odluke da li prihvatiti radnu ponudu ili ne.

Dostava

Tokom ove dve godine pandemije, mnogo restorana premestilo je svoj fokus na dostavu hrane i piće. Zbog zatvaranja, ograničenja u kretanju i propusnica veliki broj restorana je odličilo da uvede dostavu bilo preko mobilnih aplikacija, preko sajta ili preko kompanija za dostavu. Potreba za održavanjem poslovanja uslovila je ovu promenu koja će se svakako nastaviti i tokom 2022. sa tom razlikom što sada ugostitelji imaju priliku da usavrše ponudu i način na koji mogu da motivišu korisnike pogotovo ako se u obzir uzme činjenica da se korisnici sve više okreću dostavi.

Brending

Kako se odstava razvija tako se i konkurencija povećava. Postavlja se pitanje „Kako se izdvojiti i postati prepoznatljiv?“ Jedan od načina je kvalitetan i upečatljiv brending koji će svakako učiniti da se vaša ponuda izdvoji i postane tražena na tržištu. Pored kvalitetnog brendinga, širenje ponude i povećanje dostupnosti proizvda je neophodno kako bi se održali.

Solo putovanja

I ako se putovanje vezuje za porodicu, partnera i prijatelje – trend u povećanju osoba koje putuju same raste. Ako ste u turizmu trebalo bi da razmislite o tome na koji način možete privući ljude koji vole da putuju sami. Šta je to što im treba i kako možete odgovoriti na njihove potrebe? Istraživanja pokazuju da su najveći razlozi sa solo putovanje: posao, potreba za upoznavanjem novih kultura i ljudi ili odmor. Dok jedna grupa voli da se druži i upoznaje nove ljude, druga voli mir i samoću. Razmislite koju od ovih grupa možete ugostiti i šta ima možete ponuditi, a onda to i oglasite.

Održivi razvoj i hoteli

Ekologija je tema koja okupira mnoga tržišta poslednjih godina pa tako nije zaobišla ni hotelijerstvo i turizam. Klijenti se sve više okreću održivim modelima života poput: reciklaže, zelena energija, zero-waste pristupima hrani i kozmetici, vegan opcijama i smanjenju emisije štetnih gasova. NA koji način možete usmeriti svoje poslovanje u eko pravcu? Koje izmene možete da napravite? Imate li prostora da postanete pet-friendly? Sve ove promene biće razlog više da se potencijalni gosti odluče baš za vas!

Privatnost i oglašavanje

Digitalne platforme i oglašavanje oslanjaju se na skupljanje podataka korisnika kako bi oglašivači mogli što kvalitetnije da optimizuju svoje oglase i na taj način dobiju najbolje rezultate. Međutim, promene koje je Apple uveo kao i sve veća potreba za zaštitom podataka online donose nove principe i potrebu da se marketari prilagođavaju. Potreba da se nađu novi načini da se skupljaju podaci kao i načine na koji će se oni čuvati biće tema kojom će se marketari baviti u 2022.

Seo optimizacija

Sve veća upotreba interneta dovela je do toga da se poslovanja takmiče online u prezentaciji, privlačenju potrošača i održavanju istih. Međutim, algoritmi su sve razvijeniji, a potrebe da se korisnik su naglašene i upravo zato treba voditi računa više o tome da sam korisnik bude srećan i pronađe ono što mu treba nego na tehničke strane optimizacije. U fokusu je korisnik ne robot, setite se toga.

Zaključak

Prilagođavanje i spremnost na usvajanje novih modela poslovanja i pravila bili su tema tokom ove godine, a svakako se taj trend nastavlja i u 2022. Potreba da se okrenemo plemenitijim načinima poslovanja i da više pažnje obraćamo na stvarne potrebe korisnika, pre nego nametanje ideja, biće najveći fokus predstojeće godine. Budite u toku, ostanite otvoreni za nove ideje i uspeh ne može da vam promakne.

Nadamo se da smo uspeli da vam približimo ono što nas čeka. Mi iz We Share tima vam želimo puno sreće i uspeha u 2022.